عفو‌بین‌الملل گزارش سال ۲۰۲۳ را در خصوص خشونت، سرکوب، سلب آزادی‌ها و نقض...

عفو بین‌الملل روز چهارشنبه بیست و چهار آوریل ۲۰۲۴/ پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ گزارش مرتبط با وضعیت حقوق بشر در ایران را در سال گذشته میلادی که در آن در بر وخامت بیشتر آزادی بیان و سرکوب و اعدام معترضان تاکید شده است، منتشر کرد. در ابتدای این گزارش به تمدید ماموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران از سوی شورای حقوق بشر این سازمان اشاره شده است. نماینده سازمان ملل متحد...

حمله جنجالی نماینده پارلمان سوئد به جوزپ بورل در درارتباط با سپاه

نماینده سوئد در پارلمان اروپا خطاب به جوزپ بورل: شما بی‌شرمانه دروغ می‌گویید چارلی وایمرز نماینده سوئد در پارلمان اروپا خطاب به جوزپ بورل: شما بی‌شرمانه برای حفاظت از سپاه دروغ می‌گویید. -یکی از مسائل مورد بحث در این جلسه موضوع تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط اتحادیه اروپا بود. جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نظر می‌رسد از مخالفان تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران است به...

دیده‌بان حقوق بشر «شکنجه و تعرض جنسی» به بازداشت‌شدگان اعتراض‌های «زن، زندگی، آزادی» را...

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که نیروهای امنیتی ایران ضمن سرکوب اعتراض‌های «زن، زندگی، آزادی» در سال ۱۴۰۱ خورشیدی،‌ بازداشت‌شدگان را «شکنجه» و به آن‌ها «تعرض جنسی و تجاوز» کرده‌اند. این سازمان بین‌المللی حقوق بشری در گزارش خود که روز دوشنبه ۳ اردیبهشت (۲۲ آوریل) منتشر شده، تأکید کرده است: «تعرض‌های جنسی شدید بخشی از الگوی گسترده‌تر نقض جدی حقوق بشر برای سرکوب مخالفان است.» دیده‌بان حقوق بشر در...

تصویب لایحه مک کال «صلح از طریق قدرت در قرن بیست و یکم» در...

تصویب لایحه مک کال مجلس نمایندگان آمریکا لایحه «صلح از طریق قدرت در قرن بیست و یکم» ارائه شده توسط مایکل مک کال رئیس کمیته خارجی را با ۳۶۱ رأی موافق در برابر ۵۷ رأی مخالف، تصویب کرد و آن را به سنای ایالات متحده فرستاد. لایحه «صلح از طریق قدرت در قرن بیست و یکم» از ۱۵ بخش تشکیل شده که ۶ بخش آن لوایحی علیه رژیم ایران است در...

بمباران پایگاه هشتم شکاری در اصفهان نیویورک‌تایمز: در حمله اسرائیل به اصفهان بخش مهمی...

تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد در حمله به پایگاه شکاری اصفهان یک رادار مورد استفاده در سامانه پدافند هوایی منهدم شده است روزنامه «نیویورک‌تایمز» با استناد به تصاویر ماهواره‌ای گزارش داد بخش مهمی از سامانه پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری ارتش ایران در اصفهان در حمله منتسب به اسرائیل آسیب دیده است. این روزنامه، شنبه اول اردیبهشت، در گزارشی نوشت تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد در این حمله از مهمات هدایت‌شونده دقیق...

اولین تصاویر ماهواره ای از پایگاه اصفهان بعد از حمله اسراییل

ایران بریفینگ - پس از وقوع حملات بامدادی در اصفهان بود که در رسانه‌ها اخبار ضدونقیضی بسیاری منتشر شد، اسرائیل نیز مطابق معمول درقبال این حمله سکوت کرده و‌جمهوری اسلامی نیز بطور کل منکر وقوع هر حمله‌ای شد. اکنون با توجه به تصاویر ماهواره‌ای می‌شود گفت حمله به سایت پدافندی مستقر در نزدیکی پایگاه هشتم شکاری اصفهان بوده است. براساس تصویر فوق از محل استقرار آتشبار سامانه پدافندی در...

سه موشک کروز اسرائیل بیش از ٣٠٠ پرتابۀ ایران به این کشور صدمه زدند

به نوشتۀ لوموند هواپیماهای اسرائیلی با استفاده از موشک‌های کروز و بدون ورود به حریم هوایی ایران، اهداف خود را در قلب این کشور بمباران کردند. رئیس پیشین اطلاعات ارتش اسرائیل، آموس یادلین، نیز گفت که سه موشک اسرائیل بیشتر از سیصد پرتابۀ جمهوری اسلامی ایران به این کشور صدمه زدند لوموند در شمارۀ امروز خود، شنبه بیستم آوریل، نوشته است که ظاهراً دولت‌های اسرائیل و ایران مایلند از بروز...

وقتی نیروی کنترل حجاب به خیابان می‌آید جامعه احساس می‌کند با نیروی بیگانه طرف شده

این گفته عمیقأ درست و واقع بینانه « هانت آرنت » فیلسوف ، در مورد توتالیتار مذهبی ، بعنوان بدترین نوع ممکن توتالیتاریسم ، جنگ رژیم با زنان و یا به عبارت درست تر با مردم خود ، آنهم در زمانیکه مدعی مبارزه به اصطلاح با اسرائیل است ، نه برای اسلام و نه برای حفظ سلامت جامعه ، بلکه برای آنست که ؛ . در توتالیتر مذهبی ماشین رسمی سرکوب...

تحلیل‌گران: ایران در دوراهی استراتژیک گرفتار شده است

تحلیل‌گر گروه بحران‌های بین‌المللی: مشکل ایران در یافتن نحوه تلافی به شکلی است که آبروی این کشور را حفظ کند بدون این که سرش را برباد دهد «رویترز»، به نقل از گرگوری برو، تحلیل‌گر گروه اوراسیا، نوشت که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در یک دوراهی استراتژیک گرفتار آمده است. برو افزود: «ایران برای احیای بازدارندگی و حفظ اعتبارش در میان متحدان خود در جبهه مقاومت (شبه‌نظامیان و گروه‌های مسلح مورد حمایت...

0123456789

گزارش تصویری

در پس گمانه زنی های متفاوت نشست تاریخ 26 فروردین 1391 استانبول حول برنامه اتمی رژیم چه می گذرد

 

 (تشدید تضاد و بحران های لاینحل درون و برون مرزی کلیّت رژیم)

 

 

در پی نشست 5+1 در شهراستانبول ترکیه بر سر مسئله اتمی رژیم ، گمانه زنی و پیش فرضی و پس فرض های متفاوتی در مقایسه با نشست های قبلی چه از طرف مقامات داخلی و چه خارجی گفته میشود، که در این رابطه به نظرات مختلف و پیش مایه سازی اولیه آن  تا خود نشست بررسی می شود.

 

منشاء ومنبع اصلی را هاشمی  رفسنجانی، خوراننده جام زهر به خمینی، بر سر مسئله خاتمه جنگ ایران و عراق و در حال حاضر، اینکه چرا با امریکا رابطه نداشته باشیم، آیا در صدد خورانیدن  جام زهر به خامنه ای است؟ ولی اگر هم چنین باشد ،آیا نوش داروی بعد از مرگ سهراب نیست؟

 

1ـ به گزارش بامداد خبر، اکبر هاشمی رفسنجانی  به تازگی در گفت و گوئی که با "فصلنامه مطالعات بین المللی" داشته است عنوان کرده در نامه ای به آیت الله خمینی نوشته بودم: "امریکا قدرت برتر دنیاست. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا وروسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟

 

"اگر با آنها مذاکره داریم، چرا باآمریکا مذاکره نکنیم؟

 

2ـ شایعات سفر محرمانه علی اکبر ولایتی، وزیر خارجه بیت رهبری به واشنگتن بر سر زبانهاست. اگر چنین باشد، نتیجه تفاهم هائی است که ولایتی   در آمریکا بدان دست یافته است.

 

3ـ به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا در خبری با عنوان "حسن روحانی کجاست" منتشر کرد، نوشت: "درحالی که قرار است در آینده نزدیک دور جدید مذاکرات ایران و گروه 5+1 برگزار شود، خبرها از سفر حسن روحانی مسئول اسبق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به وین پایتخت اتریش قابل توجه است.

 

و اما پس از انجام مذاکره استانبول:

 

روز چهارشنبه 30 فروردین 1391 در رادیو "زمانه" علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر ایران در امور بین المللی،  مذاکرات هسته ای استانبول  را "گامی مثبت" توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد این "روند مثبت" در آینده نیز ادامه پیدا کند.

 

و اما در همین رابطه بد نیست صحبت های جناح رقیب به عقب رانده شده، یعنی احمدی نژاد و اطرافیانش هم آورده شود.

 

در این گزارش ها تلاش شده از مخالفان دولت احمدی نژاد درداخل با عنوان نیروهای هماهنگ با امریکا  و  اروپا  علیه دولت  دهم و جمهوری اسلامی نام برده شود.

 

در روزنامه ایران- روزنامه رسمی دولت، اینگونه درباره مذاکرات و توافق ها اظهارنظر شده:"بگذارید قسمتی از قطعات ناگفته  این دوره یک  ماهه  را مانند قطعات جدول کنار هم بچینیم."

 

1-   جاسوس فراری (حسین موسویان) که به عنوان رابط و سفیر راس فتنه (هاشمی رفسنجانی)، اکنون در پوشش مضحک "محقق مهمان" در دانشگاه "پرینستون امریکا" مشغول فعالیت های ضد نظام است، با توجه به ماموریت  محوله، طی سرمقاله ای که روزنامه "بوستون گلوب" منتشر کرد، یک بسته  پیشنهادی را برای مذاکرات هسته ای به دو طرف مذاکره کننده ارائه می کند.

 

2-   سفیر دوم (حسن روحانی) در هفتم فروردین ماه  به بهانه  دیدار با خانواده خود وارد  وین می شود تا در کنار آقازاده فراری" پیام های خود را به طرف های اروپائی منتقل کند.

 

3-   آقای سخنگوی اسبق (حسن قشقاوی) به همراه یک پیام کتبی  از طرف راس فتنه (هاشمی رفسنجانی) راهی  عربستان می شود تا هماهنگی های لازم  با طرف سعودی و فرستاده امریکا  در ریاض صورت پذیرد.

 

4-   نفر بعد از طرف "ضلع سوم فتنه" و در قالب سهمیه ای که مادام العمر برای وی در حج در نظر گرفته شده (مصطفی محمد نجار) در پوشش نفر زیارتی راهی عربستان می شود تا پیام بعدی را به طرف های سعودی وامریکائی منتقل کند.

 

5-      طولی نمی کشد که "دبیر" راس فتنه بر تغییر محل مذاکرات تاکید کرده و آن را پیامی برای طرف  ترک قلمداد می کند.

 

6-   درچین و هم زمان با این توفان ناپیدای حوادث، راس فتنه(هاشمی رفسنجانی)  حرف  نهائی را در قالب یک مصاحبه باعنوان "رابطه امریکا" عمومی می کند.

 

7-   چالش انگیزان، برنامه های خود را باکلید واژه "توفان تورم" و برکناری یکی از خدام و به بهانه های واهی ، درموازات  با نامه نگاری به مقامات عالی نظام پی می گیرند.

 

و نهایتاً براین عقیده اند که در دور بعد که قرار است  3 خرداد ماه در بغداد انجام شود، اتفاق مشابهی رخ ندهد، زیرا از سوی جمهوری اسلامی  برای ادامه مذاکرات پیش شرط هائی همچون لغو تحریم ها را تعیین کرده و از سوی دیگر سنای امریکا، به دنبال تصویب تحریم های شدیدتری علیه ایران است.

 

در پایان باید گفت شاید بتوان شباهت نوشیدن این جام زهر توسط خامنه ای ، به نوشیدن جام  زهر توسط  خمینی پلید را برای  مسئله لاینحل اتمی  رژیم بیشتر به زمان گروگانگیری وهم زمانی با انتخابات  رئیس جمهوری امریکا دانست، با این تفاوت  که در آن زمان ماهیت پلید خمینی  رو  نشده بود و درصدد باج گیری بود ولی این بار کاملا متفاوت و در حال احتضار برای بقاء خود ، تا قبل از زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا و به نفع اوباما، در خوردن جام زهر و باج دهی بی دریغ شتاب دارد.

 

 

 

 

 

 

                                                     

 

 

 

 

 

اخبار پر مخاطب

حمله جنجالی نماینده پارلمان سوئد به...

نماینده سوئد در پارلمان اروپا خطاب به جوزپ بورل: شما بی‌شرمانه دروغ می‌گویید  چ...

بمباران پایگاه هشتم شکاری در اصفهان...

تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد در حمله به پایگاه شکاری اصفهان یک رادار مورد استفاده د...

دیده‌بان حقوق بشر «شکنجه و تعرض جنس...

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که نیروهای امنیتی ایران ضمن سرکوب اعترا...

سه موشک کروز اسرائیل بیش از ٣٠٠ پرت...

به نوشتۀ لوموند هواپیماهای اسرائیلی با استفاده از موشک‌های کروز و بدون ورود به حریم...

تصویب لایحه مک کال «صلح از طریق قدر...

  تصویب لایحه مک کال مجلس نمایندگان آمریکا لایحه «صلح از طریق قدرت در قرن بیست و...

وقتی نیروی کنترل حجاب به خیابان می‌...

این گفته عمیقأ درست و واقع بینانه « هانت آرنت » فیلسوف ، در مورد توتالیتار مذهبی ، ب...

عمیقأ ٫ مسئولانه ٫ شرافتمندانه ٫ عا...

کشته شدن 6 تن از پسران و نوه‌های اسماعیل هنیه در حمله هوایی اسرائیل در غزه اسماعیل ه...

جسد الکسی ناوالنی با حضور هزاران نف...

با وجود تدابیر امنیتی شدید، هزاران نفر برای وداع با الکسی ناوالنی، مخالف سرسخت ولادی...

ماکسیم رودنسون ، آنچه مارکسیسم می ت...

بین دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۹۰، ماکسیم رودنسون نه تنها یکی از مشهورترین عرب‌شناسان فرانسه،...

حمله به کنسولگری ایران در سوریه؛ گز...

حمله روز دوشنبه به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، از زمان ترور قاسم سلیمانی در بغدا...

"حرامزاده" در تاریخ و سنت...

شعارها چه می‌گویند؟ آگاهی در کاربرد واژگان چه نقشی دارد؟ آیا می‌توان با شعاری سنتی ح...

افشای زمین‌خواری هزار میلیارد تومان...

  یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار، از پرونده زمین‌خواری در «مدرسه علمیه امام خمینی» پ...

ارائه گزارش هیئت حقیقت‌یاب سازمان م...

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد مرگ مهسا امینی در جریان بازداشت توسط پلیس امنیت اخلا...

شکست طرح منطقه‌ای خامنه ای

  شکست جمهوری اسلامی در چهار پایتخت عربی  تا زمانی‌که رژیم جمهوری اسلامی ای...

رئیس کمیته حقیقت‌یاب: نام مرتکبان ج...

سارا حسین، رئیس کمیته حقیقت‌یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گفتگو با هفته‌نامه...

دبیرکل سازمان ملل متحد: جهان در آست...

به ‌گفته گوترش، اگر عملیات ارتش اسرائیل در شهر رفح، در جنوب نوار غزه، گسترش یابد، با...

بحران اقتصادی ایران ریشه در تفکر غل...

رویداد۲۴ سعید شمس: مرتضی عزتی، تحلیلگر مسائل اقتصادی و استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مد...

جسد کودک ۶ ساله اهل غزه که پس از کش...

جسد یک کودک شش ساله ساکن نواز غزه که پس از کشته شدن اعضای خانواده‌اش در تماس تلفنی ب...

اقتصاددان برجسته: ایران، مادر عزیز...

    economist.jpgیک گروه به غارت منابع باقی‌مانده مشغول هستند، گروه دیگری ب...

از زبان یک عکس؛ چهار یار انقلابی

مسکو، ۱۹۲۵: یک سال بعد از مرگ لنین، رقابت و جنگ قدرت میان جانشینان او آغاز می‌شود. ا...

«تهدیدهای تروریستی مرتبط با ایران د...

حضور نیروهای پلیس آلمان در مقابله کنیسه «فرانکلوفر» در برلین روزنامه وال‌استریت جورن...

دولت بایدن به «رهبران ایران» و فرما...

-برخی منابع منطقه‌ای گزارش دادند در حملات آمریکا به عراق و سوریه که سوم فوریه (۱۴ به...

گزارش «اکونومیست» از احیای «فعالیت‌...

  هفته نامه بریتانیایی «اکونومیست» روز پنجشنبه نوزدهم بهمن، در گزارشی به افزایش...